tisdag 3 maj 2011

Jogg med sällskap

Då var det åter igen tisdg och det var dags för lite löpning tillsammans med S. Har analyserat och funderat på varför jsg fick så ont sist vi sprang tillsammans. Det svaret jsg kommit fram till är att när vi sprang tillsammmans och pratade och hade det hur trevligt som helst, så tänkte jag inte på hur jag sprang. Har under de senaste månaderna försökt att springa med lite rakare hållning och med ett kortare löpsteg. Men jag föll nog in i den gamla löpstilen förra veckan och ångade på med för ett långt löpsteg, helt och hållet min egen analys, som kanske inte stämmer, men det känns bra att tro att det är så.

Så inför dagens löptur börjde vi med rask promenad i 4-5 minuter och sen löpning med lite mer eftertanke. Första kilometern gick alldeles för sakta, vi hade helt enkelt för mycket att prata om, men när runkeeper-damen talade om att kilometertiden var över 7 km/ h, så ökade vi på tempot.

Dagens pass 30 minuter (+ 10 minuters promenad) 4.64 km medeltempo 6.28 km/ h max 4.40km/h.

Då det idag visade på 2 grader plus på morgonen, burr,plus att det haglade ordentligt under daen så klädde jag på mig ordentligt, vintertights, underställströja, t-shirt, jacka och handskar. Det blev för mycket......det var rätt vindstilla i skogen där vi sprang.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Älskar själv RunKeeper-appen eftersom det är så otroligt smidigt att samla in och ladda upp informationen. Tidigare använde jag en pulsklocka men tyckte att det var onödigt tråkigt att plugga in denna i datorn och importera varenda gång. Om du är sugen så startade jag en RunKeeper-tävling häromdagen för att motivera varandra till att springa mera. Sugen på att vara med? :)

    SvaraRadera