torsdag 19 maj 2011

kanske bor det en liten löpare i mig?

Kom hem sent från jobbet idag. Ställde mig och bakade fredagsfika till mina kollegor så fort jag kom hem. Såg till att sonen fick mat efter att han tränat. Hämtade tonåringen på stan. När allt detta var gjort så visade klockan på 21.20, jag var rätt så svårövertalad, men 21.32 hade jag löparkläderna på mig och drog iväg. Inget kikande på klockan idag, sprang bara på. Det blev totalt 5.02 km på 32.08. Snittid på 6.23 km/h. Rätt nöjd med tempot för jag sprang i skogen en stund och på stigarna går det inte lika fort. Var tvungen att klättra över ett nedfallet träd som blockerade vägen, så även det sinkade tempot lite.

Men jag känner mig nöjd med att jag tog mig ut trots den sena timmen. Känns skönt! Kanske är det så att jag håller på och bli en löpare trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar