lördag 1 februari 2014

Löpningens dag


Vaknade imorse, kl 07.04 av det var någon idiot som började skotta snö, och här inne i stan så skottar man inte som på landet, utan här skrapas det, så att det låter riktigt mycket mot asfalten, irriterande! Gjorde att tappert försök till att somna om, men misslyckades. Så strax före 8 käkade jag frukost i min ensamhet. Kl 9 var jag redo för dagens löpning.

Då jag följer ett program nu så är det liksom bara att göra som det står.
1 minuts rask promenad
Sen löpning, 12 -10-8-8-7 min med 2 minuters rask promenad mellan "intervallerna". Det här upplägget passar mig, då det verkligen känns att det är lääänge sen jag sprang.

Benen var rätt tunga idag och jag fick slita lite, men å andra sidan var det veckans 5 träningspass, och det är inte min kropp van vid.

Nåväl hemma efter 55 minuter och 8.5 km till in på löparkontot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar