torsdag 30 januari 2014

Fem kilometer till på löpkontot

Snömodd, blåst, men inte så kallt.

"Intervall-löpning" på väg till jobbet imorse, korta löpningar mest för att hålla upp värmen, så det räknas inte som löppass.

Efter dagens arbetspass var det då dags för löpning hemåt. Pratade med en kollega om att jag skulle springa hem, då var det en patients mamma som undrade om jag var tokig som skulle springa! Samtalade med mamman och fick fram att hon gick till och från jobbet varje dag, att hon kanske var sugen på att komma igång med att kunna springa. Gav henne lite tips, som hon tackade glatt för.

Benen kändes förvånansvärt pigga trots att det här var femte dagen på rad som jag tränar. Tog det ganska lugnt, efter 4 km sprang jag förbi ett bageri, där kom jag på att vi skulle äta soppa till middag, sprang in på bageriet och handlade bröd. Så sista kilometern sprang jag med en papperspåse i varje hand, det var svårt och såg nog inte så snyggt.

Men fem kilometer till in på löpkontot! Imorgon är det vilodag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar