tisdag 21 januari 2014

Då var det dags då!


Dags att kicka igång träningsåret 2014.

2013 blev väl inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men jag sprang en del och besökte gym betydligt mer än vad jag gjort på flera år.

Men i år är min plan att springa womens health half marathon 26/4, vilket det är 14 veckor till, så målet den dagen blir att springa och ta mig runt, samt försöka njuta under vägen.

Nästa mål blir att knäcka förra årets tid på första sträckan i vasasatfetten i slutet av augusti. En rolig stafett som springs tillsammans med kollegor.

Årets stora mål ( få se om jag vågar anmäla mig) blir lidingöloppet 30 km, hua, blir rädd bara jag tänker på det!

Men med lite kloka tankar och planering av löpning samt styrketräning så hoppas jag att kroppen ska hålla.

Idag sprang jag för första gången på väldigt länge. I ett lugnt tempo med icebugsen på fötterna, blev det 6.5 km på väg hem från jobbet. Det var så skönt, så härligt att låta tankarna rensas, låta benen löpa på, ingen klocka, inget tidsmål, bara löpning i samförstånd med kroppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar