söndag 26 januari 2014

Söndagsträning

Den här söndagen har jag lurat min man två gånger.

Första gången var imorse, så lurade jag ut honom på en rask promenad innan frukost. 5 km i ett snabbt tempo, sen var det väldigt gott med frukost!

Andra lurandet krävde även viss övertalning, jag ville ha med mig honom på tabatha-intervaller. Han var svårövertalad, men gick med på det när jag sa att det gick bra att kolla vinterstudion under tiden ( vilket lur....)

1:a övningen, höga knän, för att värma upp kroppen
2:a övningen, plankan
3:e övningen, benböj
4:e övningen, armhävningar/rygglyft
5:e övningen, crunches
Efter de fem övningarna gav maken upp, med orden att han skulle ju träna på kvällen också.
Jag la till en sista övning, benlyft, liggandes på sidan och så lyfter man upp benet.

Känns ganska bra ändå, trots att planen var kort löpning idag....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar