tisdag 28 januari 2014

Vägen mot halvmaran

Min tanke är att jag ska springa en halvmara i slutet av april, om 13 veckor.

Har ju förut tränat och följt Anders Szalkais träningsprogram, vilket jag även valde att göra nu. Får se hur det går.

Den här veckans löpning började idag, med 2 min promenad, 15 minuters löpning -2 min promenad-10 minuters löpning-2 min promenad-8 min löpning- 2 min promenad - 8 min löpning -1 min promenad ( då var jag hemma).

Hade noll inspiration till löpning idag, så jag frågade en kollega om vägråd.... Fick svaret, spring höger, sen vänster, sen höger och rakt fram ända ner till Mälaren och sedan till höger och höger. Det gick bra att följa beskrivning, fick dock lägga till ett par högersvängar för att undvika en byggarbetsplats och en vänstersväng för att komma hem.

7.6 km senare så var jag hemma. Dock med en liiiiten känning i mitt bajsknä.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar