onsdag 19 februari 2014

En liten fundering


Det här med transportlöpning, är det liksom en sämre sorts löpning än vanlig löpning?

I veckorna så förlägger jag oftast mina löppass i anslutning till avslutat arbetspass, jag tar mig hem löpandes, med olika långa omvägar för att få längd på passen. Då kan man ju tycka att den löpningen faller inom ramen för transportlöpning, jag transporterar mig hem genom att springa.

Samtidigt så springer jag ett lite lugnare distanspass i början av veckan och ett intervall/tröskelpass i mitten av veckan.

Så igår till exempel, jag sprang hem från jobbet via en omväg som blev 5 km, ett lugnt lite kortare distanspass, kallar jag det då för transportlöpning eller ett distanspass?

Det spelar ju ingen roll vad man kallar det för, för jag sprang ju oavsett vad det heter.

Men transportlöpning är kanske mer att man tar sig snabbaste vägen till jobbet eller hem...

Såna här tankar for runt i mitt huvud igår under mitt korta transportlöpnings-distanspass :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar