tisdag 4 februari 2014

Effektiva jag eller är det jackans förtjänst?


Tisdag, om ni inte visste det...
Löpning på mitt schema idag, på med löparkläderna i vanlig ordning imorse. Plusgrader ute, snöfritt på vägarna, alltså inga icebugs idag.

Har inhandlat en ny löparjacka via en som jag lärt "känna" via Twitter, den premiärspringdes idag.
Jackan får högt betyg, smidig, stor rörelsefrihet, älskar att det är stretch i ryggen, bra handledsvärmare, snygg också, man ser snabb ut i den!
Det enda jag saknade var att kunna dra hörlurssladden på insidan av jackan via ett litet hål i fickan. Kan vara så att jag inte har hittat det än.






En kompis frågade om jag hade tid att fika efter jobbet idag, svar ja, efter att jag sprungit först. Tanken var 5 km, men det blev 6 eftersom jag inte har några rundor än, men nu börjar jag kunna några i allafall. Det var lite trötta ben i början, men höll ett kilometertempo under 6 min och det beror nog på jackan.

Väl hemma hade jag 27 minuter på mig tills jag skulle infinna mig på caféet. Jag kom 3 minuter sent.

1 kommentar: