lördag 8 februari 2014

Soppatorsk

Jobbdag idag, så jag gjorde som jag brukar på "löpardagarna", löparkläderna på på vägen till jobbet, så att jag kan springa hem.

Kunde gå hem lite tidigare från jobbet, skönt för då fick jag springa i dagsljus.

Kom iväg rätt bra, tanken var långpass-tänk och ca 8 km. Alltså inte för hög fart. Sprang alldeles för fort den första kilometern, saknade mitt pulsband som hjälp till att hålla en lagom fart.

Efter 2 km började benen kännas mjölksyrefulla, pinnade på till strax efter 3 km, var då tvungen att gå lite. Började dock springa efter någon minut, men nu började benen kännas tunga, axlarna åkte långt upp, kände att löpsteget inte var det bästa.

När jag hade sprungit 4 km förstod jag att några 8 km skulle jag inte fixa idag, så jag vek av hemåt lite tidigar, och det var tur för vid 5 km så stod väggen. Sprang rakt in i den, tog helt slut, ingen kraft till att springa, började promenera, gjorde det under ett par minuter, försökte springa igen, då började magen krångla och jag var i stort behov av en toalett!

Det var en pina att ta mig hem de 1.5 km som var kvar. Kunde inte springa för då hade det hänt en olycka, samt att jag inte orkade, samtidigt som jag verkligen hade bråttom hem.

Det var skönt att komma hem!

Är helt färdig, känner mig som när jag hade sprungit halvamaran, lätt illamående och helt slut. Ligger i schäslongen, utslagen, har fått i mig en banan & ett glas havremjölk med oboy i plus några smågodisbitar.

Vad beror detta på då?

Min egen teori, inte tillräckligt med bränsle i kroppen,

åt dåligt till middag igår, ca 1/2 dl mos och en korv ( inte min favoriträtt, men det var inte jag som lagade mat),
Dagens frukost, Yoggi med müsli och 1 ägg + 1 kopp kaffe,
På jobbet drack jag en kopp kaffe kl 9, sen åt jag en portion havregrynsgröt med en mosad banan i + 1 ägg & vatten till lunch.

Detta var tydligen inte tillräckligt med bränsle för mig...



1 kommentar:

  1. Jag får nog hålla med. Låter som alldeles för lite bränsle, med tanke på dina 8 km hade inneburit ca 700 kcal i förbränning.

    SvaraRadera