torsdag 5 januari 2012

Supertusingar på isbelagda cykelbanor

Löppasset idag var planerat till att vara någon form av intervaller. Bestämde mig för att köra 2 supertusingar. Började med att värma upp i 2 km, sen lite stretchning. Insåg under uppvärmningen att jag hade gjort samma misstag som senast, inga dubbar. Det var tunn tunn is på cykelbanan, svårt att springa på det hala underlaget. Efter uppvärmning dags för tusingarna, 100m, 30 s joggvila, 200 m, 30 s joggvila, 300 m, 30 s joggvila, 400 m, 2 min ståvila. Sedan ytterligare en sådan vända. Tempot på intervallerna låg mellan 4.35-5.20. Avslutad med nedjoggning ca 2 km. Totalt blev det 6.2 km. Benen kändes blytunga, har lite träningsvärk efter styrketräningen i tisdags. Men det gick! Supernöjd med pannlampan, silvia x-trail.

4 kommentarer:

  1. Härligt jobbat! :-)

    Jag kikade faktiskt på "Silvia X-trail"-lampan senast idag (på rea). Den och X-trail plus. Men är du nöjd med din?

    SvaraRadera
  2. Jag är nöjd med min, har sprungit med den 5-6 gånger. Helt ok ljus, ffa känns den inte på huvudet.

    SvaraRadera
  3. Grymt!
    Och fasiken va impad jag blir att någon (du) kör intervaller mitt i vintern - på IS! Bra jobbat!!!

    SvaraRadera
  4. Måste variera löpningen annars tycker jag att det är tråkigt....

    SvaraRadera