söndag 1 januari 2012

Årets första löptur

Snöfallet stoppade inte mig idag. Men jag tänkte inte på att under snön finns fortfarande isen kvar, så därför lämnade jag dubbarna hemma, vilket misstag!

Tog en nygammal runda, grusvägen genom skogen, ut på ett spår, sprang åt höger ( det var det som var nytt) hade ingen aning om vart jag var, kom ut på ett annat spår med belysning, förstod att jag var i närheten av bebyggelse då. Visste att om jag skulle välja fel så skulle jag få springa långt över 20 km. Till min stora lycka kom det en annan löpare, frågade efter vägen, tack för hjälpen!

Halt som attan var det på ett flertal ställen, höll på att göra riktiga vurpor flera gånger. Fick även "hoppa" över ett nedfallet träd.






Det blev 11 km på en snittid på 6.38/km. Nöjd med farten med tanke på det hala väglaget.

2 kommentarer:

  1. Avis på snön. Här är det bara regn... :-(
    Men det är klart, lättare att springa förvisso. :-)

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Grymt bra jobbat!
    Och vad modig du är som tar dig ut på vägar du inte känner igen.

    God fortsättning!

    SvaraRadera