måndag 2 mars 2015

Så trångt så trångt

Januari-tränarna har sakta försvunnit från gymmet ju längre in i februari vi kom. Men idag var gymmet tokfullt med folk, är detta något nytt mars-fenomen? Har folk fått någon form av vårhybris?

Jag gillar inte att träna när det är så fullt på gymmet att det till och med är svårt att hitta en plats att göra djupa benböj på. Jag gillar det INTE!

Men jag gjorde mitt bästa för att få plats att göra dagens övningar, hade tänkt göra höftlyft i Smith-maskinen ( heter det så? ) men dit var det typ kö... Så då improviserade jag höftlyft med ryggen på en bänk och en bulgarian bag över höfterna.

De andra övningarna fick jag ta lite tyngre vikter till för de jag ville ha var upptagna. Detta resulterade i knäont i höger knä, förmodligen för tung belastning. Front knäböj fick jag helt enkelt hoppa över, för det fanns ingenstans att göra detta, alla ställningar var upptagna. Den var svår att improvisera ihop något annat. Tips mottages!

Det var inget glatt sinne som gick från gymmet idag, är ledig på torsdag, då ska jag träna i min ensamhet på förmiddagen! Tur jag hade mina zebra-tights från Powerwoman på mig, snyggaste tightsen på gymmet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar