tisdag 1 januari 2013

Mitt 2012

Tänkte som många andra summera mitt träningsår 2012,  börjar läsa i bloggen från förra året. Märker genast av min " bokstavskombination" ( nya ideer provas och sen fullföljs de inte, om det sak göras med en viss regelbundenhet).  I Januari tänkte jag att jag skulle summera träningen varje månad,  men det blev bara i januari.

Februari- då var vi till Thailand, mest sol och bad.

Mars- sjuk, dåligt med motivation, tränar mest på att hitta någon form av löparmotivation.

April- nya skor inhandlas, är på ett löpteknikspass med Marcus Stålbom, roligt. Har lite ont i vänster knä och vänster benhinna. Är lite småförkyld och allergisk mot våren

Maj - anmäler mig till Stockholm halvmarathon med skräckblandad förtjusning. Följer Szalkais träningsprogram. Känns roligt att springa.

Juni- kämpar på med löpningen. Imponeras av de som springer stockholm marathon i regn, blåst och 6 grader varmt. Återigen halsont.

Juli- semstermånad, springer på för fullt, brottas med att ta mig tid till att springa trots att alla andra också har semester, hamnar ibland i soffhörnet istället för i löparskorna. Slår fartekord i kilometertid.

Augusti- får ont i vänster fot, paniken växer, hur ska det nu gå med halvmaran. Röntgar foten, ingen fraktur. Tejpar och springer på. Inhandlar nya skor, igen. Slår fartrekord igen på min kilometertid!

September- månaden då jag springer Mitt första halvmarathon och är sjukt stolt över min prestation. Får efter det ont i vänster knä.

Oktober-december -kämpar på med mitt onda knä, får behandling hos en kinesiolog, knät blir bättre mot slutet av året. Det går som tur är bra med styrketräning och spin puls intervall-träning på friskis och svettis. Köper mig ett par icebugs när jag kan springa igen i december.

Kort summering av året, jag har haft ont i benhinnor, fot och vänster knä. Varit väldigt mycket sjuk, mer än vanligt. Hittade dock tillbaka till motivationen till att springa. Är allmänt gnällig på bloggen, och missnöjd i början och slutet av året. Köpt tre par nya skor. Sprungit min första halvmara, vilket är det enda av de mål jag satte upp i början av året jag har lyckats förverkliga.

Men nu ser jag fram emot 2013!

3 kommentarer:

  1. Inte roligt med skadorna, men härligt att du klarade av din halvmara! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det meßt intressanta är det är inte skadorna jag minns ( såklart knät, men det är för att det fortfarande krånglar).

      Radera
  2. Sorry för mitt konstiga svar ipaden gör inte som jag vill :( .... Men det jag minns är glädjen av att springa, trots att jag gnällt och inte haft motivation osv under året. Det betyder att jag kommer bara ihåg det positiva. Det är väl det som gör att jag fortsätter springa....

    SvaraRadera