onsdag 23 januari 2013

Helt färdig

Efter många om och men släpade jag min lekamen till Friskis och Svettis, fixar inte att springa ute när termometern visar -21 grader.

Döm om min förvåning när det fanns tre (3) lediga löpband. Efter 10 min blev det kö ( vilket jag förundras över, folk köade i 30 min för att få löpband, de stod helt still på ett gym i 30 min). Nåväl jag slapp köa och hade ingen plan, började dock springa för att se aktiv ut ;) efter 2 sprungna kilometrar hade jag kommit på att jag kör intervaller igen, 1-minintervaller. Sagt och gjort. Stegrande fart och lutning, med 1 min vila. Planen var 15 st, men efter 12:e svartnade det för ögonen, men körde ändå ytterligare en, men sen var det stopp. Avslutade med 5 min nedvarvning.

Sprang som snabbast i 4.50-tempo på lutning 4.5.

Efter detta lite vatten och sen tog jag mig i kast med kettelbells, 17 övningar i ett set. gjorde 2 set. 30 sek aktivitet, lika lång vila, samt två minuters vila mellan seten.

Sen var det dags att hämta sonen, hem till dukat bord. Länge sen spagetti och köttfärssås smakade så här gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar