onsdag 16 januari 2013

Intervaller på löpband

Att springa på löpband är nog bland det tråkigaste jag vet. Men idag lockade inte vädret eller framförallt mörkret till löpning utomhus, så då fick det bli löpband.

Men jag slog till på lite intervaller vilket gjorde passet något mer uthärdligt.

Värmde upp med att springa 13 min. Sen körde jag 1-minutsintervaller med stegrande hastighet och lutning, från 5.50-fart ner till 4.40-fart och lutning 3 (%?). 11 stycken såna med 1 minuts ståvila, sedan nedjoggning i 10 minuter.

Efter det lite planka (2*1min) och russian twist (3*20 st).

Rätt nöjd när jag klev ut från gymmet!



2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! :-)

    Idag när jag var på gymmet, slog det mig: Att GÅ på löparband (som många gör nu efter nyår) måste vara ÄNNU TRÅKIGARE?! Varför går de inte promenad ute? :-O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt, gå måste vara så myclet tråkigare :)

      Radera