lördag 4 april 2015

Påskaftonsträning

Det blev ett långt och härligt benpass idag på gymmet. Jag stormtrivs verkligen på gymmet när det inte är så mycket folk där. Man kan liksom ta ut svängarna lite mer.

Med inspiration från kvinnor jag följer på instagram så utmanade jag mig själv lite idag. Istället för vanliga höftlyft på golvet, hade jag fötterna på en bosuboll. Djupa benböj med en kettelbell som vanligtvis görs ståendes på golvet, använde jag också bosubollen till att ha en foten på, det tog i rumpan kan jag lova. Jag gav mig också på att göra benböj hållandes en pinne ovanför huvudet samtidigt som jag stod på bosubollen, men själva bolldelen mot golvet. Provade även att ha armarna i golvet, tårna uppe på den största pilatesbollen och sen liksom dra upp rumpan i taket (som en peak) det krävdes balans och magmuskler till det.

Eftersom det var så lite folk på gymmet så vågade jag mig på att hänga i barsen ( stålstängerna) under taket. Orkade inte göra Chins, men det var skönt för ryggen att få hänga ut sig lite. Sen passade jag på att träna lite mage när jag ändå hängde där. Jobbigt att dra upp knäna till magen när man hänger från en stålpinne!

När jag gör mina promenadutfall brukar jag använda mig av en sandsäck att ha på axlarna som vikt, men eftersom dagens pass skulle vara lite mer utmanade, så tog jag en 10-kgs vikt och höll den med raka armar över huvudet när jag gjorde utfallsstegen.

Det är så roligt att bli inspirerad av andra via bloggar, Twitter och instagram. Så tack till er alla för att ni inspirera och pushar mig fast ni inte vet om det.

P.S tränade i mina nya kompressionstights från Powerwoman, idag, sjukt sköna och snygga! Håller in där det bör hållas in. D.S




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar