måndag 20 april 2015

Då är pollensäsongen igång

3 av 4 av familjens medlemmar var idag ute och sprang tillsammans, eller åtminstone inom samma område. Den ena ( tonåringen ) med sitt onda knä, jag med pollen-besvärad andning, samt maken med en kondition utan make....

Men sprang gjorde vi efter bästa förmåga, ja inte maken för han deklarerade att han inte blivit svettig under löpningen...

Vi sprang ute på Björnön, och där är det tidvis backigt på 5- kmslingan, tufft, men man får gå om man vill, vilket jag gjorde i en av backarna, de andra sprang jag i.

Dock är jag fortfarande lite irriterad över mannens kondition, han klättrar två dagar i veckan, sitter still 8 timmar om dagen och han gillar öl... Och ändå är han bättre än vad jag är, han springer inte regelbundet, det här var andra gången sen förra sommaren. Ska nog börja träna som han gör.

Nåväl med ett pipande ljud i lungorna sprang vi lite drygt 5 km och gymmade sedan på utegymmet lite.

Det gick ju det med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar