tisdag 28 april 2015

Det är mycket nu

Åker på semester på fredag tillsammans med dottern ( det ska bli galet skönt, men till detta behövs det packas, kollad pass, växla pengar osv) samma dotter tar studenten 3 veckor efter att vi kommit hem. Varpå hon kläckte ur sig häromdagen att " vi måste skicka ut studentinbjudningar" VA??

Till studenten ska även maten planeras, studentskylt ordnas, dekoration av hemmet till själva studentfesten, ordna sängplatser åt långväga gäster (nu är det inte lika roligt att bo i en mindre lägenhet). Sen har vi då en son som slutar högstadiet fyra dagar efter studenten, vilket också ska firas (såklart!) inhandlande av kostym står högt upp på den listan.

På allt detta så känns det som att hela regionens barn är sjuka för närvarande, vi brukar gå in i en lugnare fas på jobbet nu, men det har eskalerat och det är överbeläggningar var och varannan dag (vilket är ovanligt på vår barnavdelning) och mycket tjafs om löner och dåliga arbetstider bidrar inte till en toppenstämning.

I allt detta vardagliga kaos, försöker jag få till någon form av träning. Det är trångt på gymmet, jag lider av min pollenallergi och tycker att det är jobbigt att springa ute. Igår tränade dottern och jag tabata och yoga på hemmaplan. Idag trängde jag mig in på gymmet, men fick använda min fantasi och hitta på ett helt nytt träningsprogram för det var så fullt överallt. Så jag tränade med TRX-banden och med pilatesboll. Det fungerade det med.

Det ska bli skönt med semester, bara jag kommer ihåg att packa...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar