torsdag 5 februari 2015

Lågintensivt och något mer intensivt

Igår körde jag lågintensiv cardio på löpbandet på jobbgymmet. Lika tråkigt denna gång, samma mörka fönsterruta gloendes på mig själv. Men jag hade glömt telefon och alla mina kort hemma, så då fick det bli det gymmet igår.

Idag har jag helg, för jag jobbar när det är vanlig helg...

Så jag kunde återigen njuta av lugnet på mitt vanliga gym tidigt på förmiddagen.

Dagen pass var något Olga kallar för metabolisk cirkel. 4 "varv" och 15 repetitioner, dock 100 på jumping jacks.
Så här såg ett varv ut
Omvända flyes 3 kg
Djupa benböj, 30 kg
Push press 6 kg
Jumping jacks, 100 st
Marklyft, 40 kg
Rodd med stång, 20 kg
Step ups ( upp på bänk med hantlar i händerna) 3 kg
Liggande hantelpress, 8 kg
Dra- in-bollen ( ligg på rygg, upp med höften, och dra in pilatesbollen mot dig).

Jag var HELT slut efter 3 varv, men gjorde det fjärde varvet också.

Funderade starkt på att ta taxi hem ( 700meter) men det gjorde jag inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar