tisdag 17 februari 2015

Dubbelpass *2

Dubbelpass på jobbet igår. Har nog aldrig under mina år som sjuksköterska varit med om så många barn på barnakuten under en kväll. Galet! Men man kan bara träffa ett barn i taget och på så vis beta av listan. Med ödmjukhet inför barnen (och föräldrarnas) upplevelse av sjukdom och att vara på en akutmottagning.

Idag blev det dubbelpass på gymmet ( efs jag "missade" gårdagens pass). Så först ett pass för underkroppen, satan ( förlåt ) vad jobbigt det var. Kändes att jag inte varit och tränat styrketräning på en vecka. Men det var front knäböj, good mornings, djupa knäböj, promenadutfall med vikt osv.

Efter det 45 minuter på löpbandet, i ett lågintensivt tempo.

Det negativa med dagens pass, var att jag kände av min hals lite och kanske lite infektion i kroppen....

Håller tummarna för att jag inte blir sjuk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar