onsdag 30 april 2014

Som en smäll på käften

Årets pollensäsong är den jobbigaste på många många år, jag är gnällig, tycker att det är jobbigt att springa. Känner mig som en 80-årig dam med kol och enormt syrgasbehov. Så jag har alltså inte sprungit särkilt mycket ( vilket jag iofs inte har gjort på länge ändå, men nu kan jag "skylla" på pollen).

I måndags var jag och en kollega till gymmet, ingen tabata-träning, utan hederliga 15*3 repetioner med fria vikter och en del maskiner.

Hela kroppen fick sig en genomkörare och vi konstaterade att vi måste träna annat än tabata.

Idag gick jag till gymmet själv ( klapp på axeln på mig själv), 20 minuters uppvärmning på crosstrainern i ett fasligt tempo, sen körde jag armar, ben och lite mage. Nöjd gick jag därifrån 60 minuter senare.

Kvällen har för första gången på 17 år Inte firats med barnen och en brasa, utan maken och jag har njutit av god mat och dryck på lokal. Det fungerade det med!

Glad valborg på er!




2 kommentarer:

  1. Håller med. Pollen är ingen höjdare...
    För er som är allergiska måste det vara hundra resor värre. :-(

    SvaraRadera