fredag 18 april 2014

Långfredagslöpning

Tassade försiktigt upp imorse för att inte väcka .... Ja det kan man undra? Maken sover som en tonåring på mornarna, 14 sover tills man väcker honom, 17 däremot kan vakna tidigt men brukar inte komma ner på en gång.

Njöt av morgonkaffe, Twitter och dagstidningar på nätet. Det slank ner lite Yoggi också. Såg att det hade regnat ute, skönt, vilket jag i vanliga fall inte tycker, men under pollensäsong betyder regn, mindre pollen som flyger omkring.

Rörde ihop "Johans limpa", drog på mig löparkläderna, slängde in limpan i ugnen och sen ut och springa.

Ingen klocka idag, dock en app som mäter hur långt jag sprang ( det vill jag ha lite koll på).


Det var tungt, jobbigt med andningen, fick lov att gå ett flertal gånger och när jag 6 km senare stapplade in i hallen hemma, deklarerade jag att " NU LÄGGER JAG NER LÖPNINGEN"

Drog då fram min träningsmatta och körde ca 20 minuters styrketräning
3*45 sekunder plankan
3* 15 st Russian twist med 5 kg
3* 15 st situps
3*15 benböj med med axelpress med 7 kg
3*15 st armhävningar
3*15 st Höftlyft med 5 kg extra på magen.


Sen smakade Johans limpa ljuvligt med en kopp kaffe!

1 kommentar: