tisdag 15 april 2014

Sluta äta istället?

Det går så förbannat trögt med löpningen. Hatar pollen, önskar att alla björkar slog ut inatt och sen var det över. I alla fall för mig som är allergisk mot al,hassel och björk.

Det positiva idag var att jag behövde inte övertala mig själv allt för hårt innan jag tog mig ut.

Nya skor på fötterna, asics nimbus 15, men inte hjälpte det heller. När jag springer så är det som att det är första gången någonsin och att jag är storrökare. Men inget av detta stämmer ju. Så det är bara att gilla läget, hamnade bakom en svartklädd rygg efter 500 meter och fick draghjälp i 600 meter kanske, vilket var bra, men sen sprang jag åt höger och ryggen åt vänster.

Sprang 2 km och var sen framme vid en skog, hade inte tänkt springa stigar, men man kan väl ändra sig. 3 km blev det på slingrande stigar, ömsom springandes ömsom gående, luftrören känns tighta och flåset är som bortblåst. Sen två kilometer asfaltslöpning hem, som gick förvånansvärt lätt, bara jag tänkte på tekniken...

Det var såå skönt att komma hem.

Ja jag gjorde det iallafall.

Och nej, jag ska inte sluta äta, jag tycker alldeles för mycket om god mat, goda viner och choklad.



1 kommentar:

  1. Trist med pollenallergi... :-(
    Men håller med om mat, vin och choklad. Vem vill sluta liksom?! ;-)

    SvaraRadera