lördag 26 april 2014

Årets första plan som sprack


Mitt mål i år var att idag springa womens health half marathon.

Här sitter jag på min soliga balkong med en lite tår i ögonvrån, det är perfekt löparväder, men jag är inte på väg till Stockholm för att springa.

3 veckors sjukdom i februari och mars, (en halvbruten lilltå) gjorde att jag bestämde mig för att inte springa idag. Beslutet togs redan i slutet av mars när jag insåg att jag inte hunnit träna så mycket som jag hade tänkt. Jag är helt enkelt inte i någon bra löparform.

Det känns trist att inte springa idag.

Det här med tävlingar fungerar som en pådrivande motivation för att jag ska ta mig ut och springa, finns det ingen tävling eller ett mål, så blir det lätt att jag hoppar över löpandet.

Så egentligen är det väl inte att jag missar tävlingen som är det trista, utan att jag sviker mig själv med min träning, att jag inte springer så mycket längre.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar