torsdag 3 april 2014

Onsdagsgym och torsdagslöpning

Mycket effektivt tabata-pass igår med kollega T igår. Vi hade 30 minuter på oss, då jag skulle träffa tjejerna på stan senare.

Det var T:s tur att planera övningar och det var fokus på armar och mage. Vi konstaterade att armmuskler har vi väldigt dåligt av.

Passet i helhet
Plankan
Axelpress med 10 kg viktstång
Biceps med 10 kg viktstång
Triceps mot en step-up bräda
Magövning i maskin
Situps

Idag är jag ledig och det är torsdag så det var dags att springa, mycket svårt att hitta motivation till detta, men tog mig ut till slut.

Började med 2 km uppvärmning på plan fin asfalt, fram till skogen. Efter det löpskolningsövningar.

Sen var det dags för lite löpning längs stigar, planen var att springa fortare uppför och lite lugnare på planare stigar. Planen hölls, men vilken skillnad det blir på kilomtertiden när man springer terräng jämfört med väg. 4 km sprang jag runt längs stigar, rötter och stenar.
Lätt stretch efter detta och sedan 1,5 km nedjogg hem.

Efter detta har jag varit helt slut....

1 kommentar:

  1. Ja, tempot är inte jämförbart riktigt.... Men det ger oerhört mycket mer i styrka och balans! :-)

    SvaraRadera