torsdag 6 mars 2014

Utan krav idag


Diskuterade löpning igår med en kollega, han har en rätt skön syn på löpning, har liksom kommit till det där att han springer för att det är skönt. Behöver liksom inte prestera. Så han berättade att han brukar springa ut till en halvö här i Västerås, stanna, ta en kort fika, sen springa hem igen. Att man kan stanna under ett lite längre pass och fylla på, och att ett längre pass inte behöver vara flera mil.

Jag blev sugen, så idag snörde jag på mig skorna, sprang längs Mälaren och vackra hus ut till Björnön, stannade för en fika och påfyllning av energi.

Sprang sen hem, och det kändes lättare hemåt än ut till Björnön.

Hade ingen mr Garmin med mig idag, så jag sprang helt på känsla. Det var skönt. ( dock hade jag svettigs app igång på telefonen för att få veta hur långt det blev). 15 km blev efter ett litet extravarv runt huset, ville ju inte stanna på 14.88 km ;)





















1 kommentar: