måndag 26 september 2011

En reflektion

Glömde bort att fylla på ordentligt med vätska och mat EFTER lidingöloppet. Vilket igår resulterade i att jag framåt lunch började må lite dåligt, kände mig hängig. Hade dock hinkat i mig två flaskor vatten, trög som jag var så förstod jag inte kroppens signaler efter lite mer näring, än vatten. Åt tillslut en hamburgare på Grönsta gärde, mådde något bättre, fortsatte ändå att dricka vatten, borde kanske ha druckit resorb, sportdryck eller liknande? Vid fem-tiden igår började jag må illa igen, köpte en coca-cola, drog i mig den och mådde bättre igen. På väg hem stannade vi på donken, vilket verkligen inte hör till vanligheterna, så jag mådde rätt bra på kvällen. Idag är jag fortfarande lite törstig.

Har ju läst på massor om hur man ska ladda med mat och dryck innan lopp, men glömde att läsa hur viktigt det är även efter ett lopp, och kanske framförallt när det var sånt väder som det var i lördags.

1 kommentar:

  1. Vill börja med att TACKA för din omtanke!
    Och det här med mat o dryck är nog viktigare än man kanske förstår.. jag hade nog dock gjort samma misstag som dig.
    Kram

    SvaraRadera