fredag 8 augusti 2014

Backintervaller


Igår var det dags igen för backintervaller. Röken som har legat över staden som en smog från skogsbranden i Sala de senaste dagarna var som bortblåst igår. Vilket innebar att just luften inte skulle ställa till med trassel med andningen.

Åkte direkt efter jobbet ut till Björnön för att inte hinna ångra mig.

Men de hade glömt bort att tala om att solen sken från klarblå himmel, det regnade ju när jag steg in på landstingsfabriken på morgonen.

Började med 2 km uppjogg. Lite löpskolningsövningar och sen var det då dags. 7 gånger upp och ner hade jag sagt på jobbet. 215 meter backe uppför och lika långt ner. 430 meter a 7 gånger.

Undrade själv var det var för fel på mig efter 4 vändor, tänkte efter 5:e att jag är nöjd, det är lika många som förra veckan. Men jag hade ju sagt 7, om jag så skulle krypa upp. Så jag skrapade ihop lite vilja och tog mig upp två gånger till. Det var inte snyggt och det var inte springandes hela vägen ( inte på någon av intervallerna faktiskt) gick de sista 20-25 metrarna.

Men jag gjorde det!

7 gånger 430 meter, ingen vila uppe på toppen utan bara vända och springa ner. Sen vila innan nästa intervall.

Lugn jogg ca 10 minuter avslutade backpasset.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar