torsdag 31 juli 2014

Backintervaller fy 17


Det börjar närma sig Vasastafetten 2014 och jag springer som förra året första sträckan. Vilket innebär en lååång uppförsbacke i början på sisådär 3-4 km. Så det var väl dags att springa lite backintervaller.

Tog mig ut till Björnön, där slalombacken var dagens utmaning. Den är inte jättebrant i början men på slutet bjuder den på hårt motstånd. Ca 205 meter uppför.

Hade bestämt mig för att ta mig upp fem gånger, helst springandes upp hela vägen, annars gå om jag inte orkade.

Orkade springa ända upp orkade jag inte, sprang väl 160-170 meter sen var jag tvungen att gå. Men upp fem gånger och långsam jogg nedför fem gånger.

Med lite uppvärmning och nedjogg skrapade jag ihop 4.5 km idag varav 2.1 var i backen.

Det gick ju iallafall, men backen vann idag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar