tisdag 15 juli 2014

Löpning längs havet, eller neej

Trodde att jag skulle kunna springa längs vattnet här på Öland, men det var bara en kort snutt längs med vatten, sen hamnade jag på en cykelbana, rak och tråkig. Det var mulet när jag bestämde mig för att springa och det var mulet i ca 3 minuter, sen blev det sol från klarblå himmel. Körde mitt springa - gå för att kunna vara ute lite längre. Bestämde mig för att springa 8 min och gå 2 min *3 och sen vända.

När jag skulle vända var jag trött på cykelbanan, och sprang ner i ett sommarstugeområde för att få lite annat att titta på ett tag, men hamnade efter någon kilometer på cykelbanan hemåt igen. Efter vändningen sprang jag 9 min och gick 1 min, när jag hade sprungit 60 minuter var det 850 meter kvar till 10 km, så jag sprang lite till, sprang så att jag skulle kunna ta ett dopp i havet eftersom jag kände mig lite svettig.

Stängde av klockan på prick 10 km, precis vid vattnet, då drog ett svart moln in med en väldig fart och badsuget försvann, sprang de 500 meter från stranden till stugan och kom in på altanen precis när himlen öppnade sig.

Tänk, regn idag med....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar