måndag 28 juli 2014

Gymmet


Ok, det här med träningsupphåll, alltså att i stort sett bara spela golf håller inte musklerna vid så väldigt god vigör.

Detta blev jag varse idag när jag arg som ett bi ( tack för att Du gjorde mig arg innan jag gick från jobbet, annars hade jag nog struntat i gymmet idag) tog mig till gymmet efter dagens arbetspass.

Hittade ett papper med tips på cirkelgyms-övningar. Kan väl inte vara så jobbigt tänkte jag... Ack vad jag bedrog mig, det är här det där med musklerna kommer in. För hjärnan är ju lite trög och tror att musklerna orkar lika mycket idag som de gjorde för 2 månader sen. Men nej, golf håller inte just de här musklerna i form.

Svetten rann, jag flåsade och slet.
Orkade inte sista jägarvilan.

Som kondition valde jag första 10 minutrarna på crosstrainern och andra varvet valde jag stakmaskinen, man kan ju undra varför...?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar