tisdag 26 augusti 2014

Dans längs asfalten

Äntligen asfalt, äntligen en tur utan backar, rötter och stenar. Ja, jag gillar att springa asfalt.

Det var pigga ben som följde med ut på dagens runda. Hade ingen egentlig plan, förutom att jag skulle springa förbi ett område med fotbollsplaner där det ryktas om att det finns löparbanor, tyvärr var det ryktet fel.

Då benen kändes pigga, så tänkte jag efter titten vid fotbollsplanen att jag skulle springa lite snabbare i några kilometer.

Så så blev det, 1 km lätt uppvärmning, sedan 4 km lite snabbare och sen 1.8 km nedvarvning.

Så här såg det ut
1:a km 6.10 min
Sen lite mer fart
2:a km 5.48 min
3:e km 5.17 min
4:e km 5.21 min
5:e km 5.21 min

Nedvarvning
1:a km 6:29 min
800 m 5.55 min

Totalt alltså 6.8 km!

Det var så skönt att känna glädje när jag sprang!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar