söndag 23 september 2012

Tog mig i kragen

Idag var det dags att springa, oavsett motivation eller inte. Väntade länge och väl, ända fram till kl 14, då sa jag åt mig själv på skarpen!

Bara ut och spring nu!

Lite blåsigt, regntunga moln på himlen. Då är det svårt med vad man ska ha på sig. Det blev långa tights, långärmad tröja och tunn jacka. Utvärdering av detta är att jag behöver utöka löpargarderoben med en vindtät väst. Det hade varit perfekt idag, för det blev för varmt med jackan.

Nåväl ingen press utan bara springa för att det är skönt ( jag försöker lura mig själv).

Drar igång garmin, sista sprungna är förra helgen halvmara, ja jag är fortfarande stolt över det!

Springer en runda som kan kortas av eller förlängas, väljer mellanrundan, benen känns ok, liten känning bakom vänster knä de sista km.

Totalt blev det 9.26 km i ett km-tempo på 6.12,total tid 57.27 min.

Sen lite planka på det när jag kom hem.

Känns skönt efteråt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar