söndag 9 september 2012

Stegrande distanslöpning idag

Motigt att ta mig ut på ett träningspass idag. Hade långa diskussioner med mig själv, men tog mig till slut ut i alla fall.

Vädret den här årstiden är väldigt skön att springa i, luften är klar och krispi, om ni förstår vad jag menar. Men kläderna! Det är så svårt att veta hur mycket man ska ha på sig. 10 grader idag, mulet. Kan vara varmt, kan kännas kallt. Det blev långa tights och en tunn långärmad tröja. Frös den första kilometern, men sen blev det för varmt.

Nåväl, började med att värma upp 1 km, på 5.57 min. Efter det två korta koordinationslopp, sen var det då dags för 6 km i stegrande fart, där de sista 1-2 km skulle springas i snabbare tempo än tänkt halvmarafart ( enligt Szalkai, var det ner mot 5.30 -tempo).
1:a km sprangs på 5.48
2:a km sprangs på 5.50
3:e km sprangs på 5:45
4:e km sprangs på 5:33
5:e km sprangs på 5:26
6:e km sprangs på 5:20

Sen var jag tvungen att stanna och andas lite, kände mig lätt illamående.

Sen en lugn kilometer hem, på 6.12.

Hemma dagens planka och lite allmän styrka.

Tyvärr har jag fått ont i foten under eftermiddagen, tryckte väl på för hårt under passet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar