onsdag 19 oktober 2011

Styrketräning

Att träna inomhus vid maskiner är inte riktigt min grej, men absolut mer än att gå på ett ledarelett pass. Då kryper det i kroppen på mig och jag kan nästan inte hålla mig för skratt. Nåväl har insett att det är bra att träna styrka för att utveckla löpningen. Har kört styrka på hemmaplan, men har idag varit på ett gym, som hör till jobbet=gratis träning! Det gillas.

Där var det introduktion för tre av oss från jobbet, och det kändes helt ok. Inte så mycket folk, inte så flashigt, vanligt folk bara.

Kan kanske bli så att jag går dit en gång i veckan under vinterhalvåret. Glädjen syntes nog i mina ögon när instruktören berättade att det skulle levereras två NYA löpband till gymmet om en månad!!!



2 kommentarer:

  1. Löpband är bra närsnön är här;)bra att köra intervaller på och back träning....kul! Lycka till.Kajsa

    SvaraRadera
  2. Ja, där gav du mig en tanke.
    Kanske ska ta en sväng förbi gymmet istället.. nu när det ser dåligt ut för min del på löpfronten.

    SvaraRadera