söndag 23 oktober 2011

Motivation sökes

Helt underbar dag ute idag, perfekt väder för ett skönt löppas. Men det gick inte att luras idag, jag bakade thekakor på förmiddagen, åt en låååång frukost med famljen, hamnade i soffan tittandes på TV. Hela tiden gnagde det " ut och spring nu då". Sen frågade mannen om jag skulle med till skogen och plocka svamp. Ja, svarade jag snabbt innan löparhjärnan hann säga nej. Plockade massor med svamp, fikade på hembakade thekakor sittandes i en solglänta i skogen.

Väl hemma igen konsaterade jag att det skulle hinna bli mörkt om jag skulle ut och springa,så nej inget löppass. Efter ytterligare en timme började det där dåliga samvetet och gnaga igen, har ju bara tränat en gång den här veckan,och det var inte löpning. Inte bra. Så till slut drog jag pä mig kläderna och drog in till stan för att stämma träff med löpbandet för första gången den här hösten.

Passet såg ut så här
10 minuter uppvärmning
5*1 min i 5.30-tempo, 30 sek vila *3, med 2 minuters vila mellan sekvenserna.
10 minuters nedjoggning.

Passet fanns med i senaste runners world, men med 2 st 5* 1 min. Men eftersom jag inte riktigt kan min klocka än så bra, så blev det fel i inprogrammeringen. Det kom jag på på andra inervallen i tredje sekvensen, att vänta nu, det skulle ju bara vara totalt 10 intervaller.....men det blev alltså 15 intervaller. Total tid inklusive vilan 52 minuter och ca 8, 5 km enligt löpbandet. Trött vart jag i allafall och nöjd med att jag tog mig iväg.

4 kommentarer:

  1. Köp nu en riktigt bra lampa så du slipper hålla på med löparband och sånna trista saker!

    återigen.. seså - maaaarsch pannkaka!
    /Åsa

    SvaraRadera
  2. Måste ju säga att jag är imponerad att du tog dig iväg o träna efter en lång dag fylld med saker.
    Men tycker nog ändå att du ska vara lite snäll mot dig själv.
    Och inte träna för att du har dåligt samvete. Träna för att det är kul.
    En mindre paus (en vecka) är inte farligt.. kan snarare ge dig träningslusten tillbaka.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ska inhandla en bra pannlampa, Åsa ;)
    Viloveckor är bra, men jag har dragit ner rätt mkt på träningen sen lidingöloppet. Måste hålla igång flåset lite, annars blir jag lätt en soffpotatis igen!

    SvaraRadera
  4. Bor du i Dalarna?

    Jag hör av mig om kommande arrangemang ;)

    SvaraRadera