torsdag 22 november 2012

Korta intervaller

Idag var det dags att prova ett för mig nytt pass på Friskis och Svettis. Intervall puls 60 min, korta intervaller, 2*3 min, 4*2 min och 5*1 min.

Mycket roligt pass med en väldigt bra ledare. Svetten stänkte ännu mer idag än på tidigare spinning-pass.

Hann tänka att jag var glad över att vara korthårig, måste vara sjukt varmt med långt hår....

Nåväl förlängde mitt kort med 6 månader, så nu är det bara att försöka fortsätta att träna inomhus.

För mig brukar det vara så att om jag köper ett kort som är under en längre period, så uttnyttjar jag det inte under hela tiden, utan tränar i början och sen struntar jag i det. Så hittills har jag haft klippkort på Friskis, men det känns inte ekonomiskt i längden (om att jag fortsätter att träna som jag har gjort de senaste månaderna, ja ni fattar).

Så nu är det bara att fortsätta!!



2 kommentarer:

  1. Vad var det för typ av intervaller? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. På cykeln, 3 minutare, 2 minutare, 1 minutare, då det är ett pulspass, så ligger man på 80-82% av maxpuls de fem första intervallerna, sen ska de sista ligga upp mot 90%.

      Radera