fredag 14 november 2014

8 veckors träning

Nu har det gått 8 veckor sedan jag bestämde mig för att köpa gymkort och prova Olgas träningsprogram.

Under de här 8 veckorna har jag:
Varit på gymmet 21 gånger ( "missat" två pass en vecka")
Så här såg första passet ut



Gårdagens pass på gymmet såg ut så här





Jag känner mig inte särskilt starkare, men tittar jag på vad som har hänt på viktfronten under veckorna så ser det ju ut som att jg borde ha blivit starkare.

Jag har även powerpromenerat under de här 8 veckorna, i snitt 3 ggr i veckan ( "missat 3 promenader, men två blev dans istället)
Så jag har promenerat 23 gånger och kommit så här långt.


Jag har också under de här veckorna dansat 10 timmar bugg och foxtrot. Det var nog den roligaste träningsformen, det var bra för själ och hjärta!

Jag ser inga tydliga resultat på kroppen, jag mätte ingenting innan jag började träna, för jag började inte denna utmaning för att gå ner i vikt utan för att se om jag klarade av att gå till gymmet under 8 veckor.

Dock stod jag på vågen i början och igår, inget har hänt med det.

Men maken gillar vad som har hänt med de bakre regionerna ;) så några muskler har jag väl fått.

Planen är att försöka fortsätta träna på gym under vintern, har fortfarande inget sug efter att springa.

2 kommentarer:

  1. Jag har alltid varit nyfiken med Olgas träningprogram. Är du nöjd?
    Hoppas du vill springa snart igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det fungerar för mig. Är ju ingen van gymmare så det har hjälpt mig. Jag hoppas också på löparinspiration snart!

      Radera