måndag 6 oktober 2014

Man måste planera...

Jag är för närvarande gräsänka då maken är på semester i USA under två veckor. Då krävs det lite mer planering från min sida för att vi ska hinna med att handla, laga mat, städa, skjutsa till träningar, träna osv.

Så idag tog jag bilen till jobbet för att kunna storhandla innan hemfärd. Sen hem och se till att sonen lagar middag ( efter en vild debatt via sms om när han skulle hemmoch att det inte alls var hans tur att laga mat), möts av att dotterns frukostdisk fortfarande står framme på diskbänken ( det gillar inte jag, ffa inte när hon ligger i soffan och glor på datorn) även vi två debatterar huruvida vem som har taskig attityd. Jag måste ha vunnit för hon klampade upp för trappen.

Sonen lagade middag, medan jag plockade upp maten och skurade badrummet, dottern plockade undan efter sig, vi åt tillsammans.

Efter detta dags för sonens träning, passar på att övningsköra med dottern samtidigt, vi åker sedan till gymmet och drar av ett pass. Vi lyfter 5* 3, ( eller hur skriver man? Fem lyft per repetion, och vi gör det 3 gånger per sak)
Marklyft 25kg
Benböj 20 kg
Axelpress 15 kg
Bicepscurls 15 kg
Sittande rodd 30 kg
Lats drag 30 kg
Liggande hantelpress 2*6 kg
Dips mot bänk
Plankan 3*1 min

Hämta sonen, äta lite, skälla lite till, och sen sova.

Det går om man planerar, jag är imponerad av alla ensamstående som alltid har det så här...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar