tisdag 21 oktober 2014

Konstiga frågor

Jag "finns" i olika sammanhang på sociala medier, där jag ofta skriver om min träning och att jag tränar. Varför gör man det egentligen, förmodligen någon form av bekräftelsebehov.

Nåväl en del av mina kollegor har kommenterat att jag tränar mer än vad jag brukar, ffa på gym, och det stämmer ju för på gymmet har jag inte hängt så här mycket någonsin.

Men nästan alltid får jag frågan om vad jag äter och att nu när jag tränar så mycket så tänker jag väl på vad jag stoppar i mig!

Vad menar de med det?
✔️att jag tidigare stoppat i mig endast "skräpmat"?
✔️att jag inte har tänkt på vad jag har ätit förut?

Men det har jag, jag ÄLSKAR mat, god mat och jag äter det gärna! Jag gillar att dricka gott vin. Dock är jag inte superförjust i kakor och godis ( choklad är väl inte godis...) men jag älskar tårta!

Det svar de får av mig är att jag äter fortfarande allt och att jag förmodligen äter något mer nuförtiden eftersom jag är hungrig oftare.

Den förändring jag har gjort i min kost de senaste 4 veckorna är att jag äter mellanmål varje dag, 2 gånger om dagen, det slarvade jag med förut, samt att jag inte äter bullar, kakor, godis osv för närvarande, men det är mest för att se om jag klarar av det ( och att det provocerar lite också " jaså bantar du?" "Nej, är inte sugen bara" )

Visst är det så att det skrivs mycket om kosten i samband med träning, men jag är ingen elitidrottare och jag tränar för att jag ska orka bli gammal!

Men fråga mig gärna om min träning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar