torsdag 25 september 2014

Utanför min comfort zone

Dottern ringde precis innan vi skulle ses på gymmet, SJUK, feber och ont i magen. Så ingen träning för henne.

Hann tänka tanken att strunta i gymmet, men nej, dock valde jag att åka till ett annat member24 gym än det vi varit på tidigare, helt enkelt för att det ligger på vägen hem från jobbet.

Oj oj oj, höll på att vända i dörren. Har aldrig sett så många vältränade män i linne på samma gång, det var tunga vikter och sammanbitna ansikten. Seriös träning. Kändes som att i den lokalen hade jag inget att göra. Men jag skrapade ihop lite mod och bytte om. Sen var det så fiffigt att uppvärmningsmaskinerna var en våning upp med utsikt över gymmet. Så medan jag värmde upp hann jag lokalisera mig lite.

Efter uppvärmningen gick jag ner och tänkte att det är bara att köra mitt race.

Så samma program som tidigare...
marklyft 2*15 st, 15 kg
Benböj 2*15 st, med 10 kg
Roddmaskin 2*15, 20 kg
Latsdrag 2*15, kg 25 kg
Hantelpress 2*15, 4 kgs hantlar
Dips mot bänk, 3*5 st
Axelpress 2*15, 10 kg
Bicepscurls 2*15, 10 kg
Plankan 3* 1 min.

Kände mig nöjd när jag gick därifrån.

Nytt gym, inget sällskap, bara massa vältränade människor som såg ut att bo på gymmet, verkligen utanför min comfort zone!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar