lördag 23 april 2011

Jaaaaa!

Fem km under 30 minuter!

Idag var det åter igen ett morgonpass planerat. Igår åt jag ordentlig middag. Till frukost drack jag en smoothie gjord på sojamjölk, hallon,blåbär och banan.
Hittade mina tre- kvartstihgts, med en ficka på sidan, där jag knölade ner russin och mobilen.

Benen kändes pigga idag, kan det vara så att all stretchning och lite lugnare löpning, samt de nya skorna gör att benhinnorna håller?
Ännu ett 30- minuterspass, såg när jag vände vid 15 minuter att jag sprungit 2.5km, hade alltså chansen idag på att komma fem km på 30 minuter. 5 km klockades på 28.53! Känns roligt att ha klarat det målet, vilket jag har haft den här månaden när jag kör 30 minuters-passen.

Dagens pass alltså 30 minuter, 5.17 km, medeltempo 5.48 km/h max 4.49km/h.
Hemma blev det lite styrka med fokus på bålstyrka, plankan 30 sek, sidoplankan 30 sek*2 ( sjukt jobbigt, måste betyda att jag har sämst bålstyrka!), höftlyft, benlyft, armhävningar. Sen stretchning efter konstens alla regler.

Soligt, varmt inte ett moln, sprang med tre-kvartstights och tunn långärmad löpartröja, perfekt!

Barnen överraskade med frukost när jag kom hem, underbara ungar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar