torsdag 21 april 2011

Det blev bara svart.....

....efter tre kilometer på dagens morgonrunda,  då svartnade det för ögonen och när jag nästa gång tittade upp så satt jag på vägkanten. Minns inte att jag satte mig ner. Försökte resa mig upp då blev det svart igen och det bara snurrade i huuvdet. Fick sitta på huk flera minuter innan jag kunde resa mig upp. Kraftigt blodsockerfall tror jag :-). Idag räckte det tydligen inte med en kopp kaffe och en banan innan löpningen.

 Idag var första dagen jag inte hade någon telefon med mig, inga bra fickor på kläderna när man bara har t-shirt och tights. Så inte kunde jag ringa efter någon heller. Så det var ju bara att försöka ta sig hem i ett makligt tempo.  Skit,  för jag hade ett bra tempo och hade troligen klarat av att springa 5 km på 30 minuter, men så blev det inte idag.

Dagens löpning 4, 90 km på 30 minuter, medeltempo, 6.07 km/h, maxtempo 4.53 km/h. Asfaltslöpning ut på landet.
Varmt och soligt ute, 12 grader i skuggan kl 09.00.

3 kommentarer:

  1. Usch det låter inge vidare de där... näe, ladda med lite mer nästa gång! Du får köpa en löpartröja med ficka på sidan där du kan peta ner lite russin och en mobiltelefon....

    /Åsa E

    SvaraRadera
  2. Ska genast leta reda på en sån löpartröja! Ska hädanefter ha lite russin eller annat smått och gott med mig....

    SvaraRadera
  3. Usch då! Nej det där lät inge vidare!
    Ta hand om dig, det finns bara en du!
    *kram*

    SvaraRadera