tisdag 11 januari 2011

Första löpträningen med fotbollstjejer

Idag vr så dags för första löpträningen med dotterns fotbollsträning. På grund av vädret de senaste dagarna som orsakat ishala gator och cykelbanor, så hade den ordinarie tränaren koll på att man kunde springa i hockeyhallen, sagt och gjort. Fem tappra tjejer, dottern som hejade på av förklarliga skäl, sen jag och ordinarie tränare. Uppvärmning i tio minuter, sen körde vi lite intervaller, först i svagt lutande backe, tävling mot varandra, sen intervallträning och lite löpskolning på plan mark, sedan nedjoggning. Själv var jag med på uppvärmning och nedjoggning, då mina benhinnor typ skrek AJ efter 300 meter. Inte populärt att springa på hårt underlag!

Totalt blev det ca 2.5 km på 15 minuter. Sen körde jag lite styrka mär vi var hemma.

Men nu är jag inte så orolig för att springa med tjejerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar