måndag 9 juni 2014

Backintervaller

Då tog jag mig i kragen och fick på mig löparkläderna.

Varmt som attan ute, riktig högsommarvärm, så jag kände redan efter 1 km att springa långt skulle bli jobbigt, så då ändrade jag min planering till att istället springa backintervaller.

2.5 km uppvärmning, sen var jag framme vid "min" backe. Så sjukt många mygg som var intresserad av att smaka på mitt blod, så det var bara att börja springa.

10 stycken intervaller upp för en 100 meter relativt brant backe, sen gick jag ner samma sträcka, och sen upp igen, inen ståvila här inte, ville ju inte bli myggmat. Totalt 2 km.

Sen nedvarvningsjogg, 1.6 km.

Medan jag väntade på att sonens träning skulle ta slut, så passade jag på att göra lite utfallssteg, och tricepsövningar.





2 kommentarer:

  1. Bra gjort!
    (Jag skulle verkligen behöva få tummen ur och köra backar...) ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag skulle behöva få tummen ut och springa lite mer regelbundet ;)

      Radera