onsdag 25 juni 2014

Backintervaller med utegym


2 km löpning fram till min tilltänkta backe. Benen var som betongstockar och inte alls med på att vara ute och springa.

Väl framme vid backen stretchade jag lite då jag har lite känning i mitt bajsknä....

Sen bestämde jag mig för 200 meter uppför och gå ner lika långt, detta skulle utföras 6 gånger. Första och andra intervallen kände jag mig stark. 3 intervallen inte riktigt lika stark. 4:e intervallen kände jag hur jag säckade ihop, tänkte på löpteknik då, upp med kroppen, inte "sitta ner" och springa. Då gick det lättare.

Femte intervallen gick av farten och den sista körde jag lite snabbare än de tidigare, så pass mycket snabbare att jag mådde illa efter intervallen.

Efter intervallerna sprang jag till utegymmet, där mina stackars armar fick sig en omgång. Nu fanns det såna där långa tunga rep, som man ska hålla i rörelse med hjälpa av armkraft, fy fasiken vad jobbigt det var.

Sen lugn jogg hem. Skrapade ihop 6.4 km löpning idag.

Snabbt in i duschen och sen övningsköra med tonåringen. Vet inte vad jag blev mest svettig av 🙈 , nej, skämt åsido, tonåringen är duktig på att köra. Ovant bara att sitta bredvid som "lärare"

2 kommentarer:

  1. Bra gjort!
    (Jag mådde också illa på gårdagens intervallpass). ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) då har vi tagit ut oss ....

      Radera