tisdag 15 oktober 2013

Terränglöpning

Idag drog jag på mig löparkläderna till hela familjens stora förvåning. Nu skulle här joggas lite!

Drog iväg mot svartån, sprang längs gångvägen, veka av in mot Rocklunda-skogen, planen var att springa på spåret en sväng, men såg en inbjudande stig, valde den istället. Så jag sicksackade runt på stigarna i skogen, hamnade på spåret en stund, in i skogen igen. Så skönt att få springa och tänka lite på vart jag skulle sätta fötterna. Egentligen får man inte springa där de cyklar mountainbike, men jag valde de väldigt små och smala stigarna och tänkte att det såg inte ut som att det var så många cyklar som hade passerat där.

Skrämde även livet ur en hund när jag kom frustandes där i skogen, det var inte riktigt vad den beageln hade tänkt möta på sin eftermiddagspromenad. Men vi hälsade på varandra och sen sprang vi vidare åt varsitt håll.

Skrapade ihop 6.5 km rätt skön löpning faktiskt!

2 kommentarer:

  1. Hehe! Ja, ibland är ju frågan. Vem frustar mest. Vi människor eller djuren i skogen. ;-)
    Bra gjort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är kul att springa i skogen ibland!

      Radera