tisdag 29 oktober 2013

Härlig extra ledig dag!

Då barnen har höstlov denna vecka, lyckades jag få till en extra ledig dag idag, för att umgås med sonen.

Eftersom han är lite tröttare än vad jag är på mornarna så passade jag på att slänga in bröd i ugnen, och sen ut på en löprunda.

Sprang åt ett nytt håll idag, sprang längs asfalterade vägar, längs en park, hamnade vid en gräsbeklädd kulle/pulkabacke. Stannade till, tänkte " hm, backintervaller, det var länge sen". Sprang upp 10 gånger, gick ner mellan. Sprang sen hem.

Skrapade ihop drygt 6.5 km. Kul att vara lite spontan när jag springer.

Väl hemma hade sonen vaknat. Vi njöt nybakt bröd till frukost. Pratade om ditt och datt.
Efter det tog vi oss ner på stan för lite bowling, shopping och en fika.

Summering av den här dagen:
Bra att jag sprang.
Härlig och efterlängtad eftermiddag tillsammans med sonen.
God middag i mitt eget sällskap.
Träningsvärk i rumpan redan nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar