onsdag 18 september 2013

Lura sig själv...


På med löparoutfiten imorse, tiggde skjuts till jobbet med maken, planen var alltså löpning hem från jobbet.

Fick erbjudande om trevligheter efter jobbet, som jag säkerligen valt om löparkläderna åkt med i en väska till jobbet, men nu hade jag inget val, tackade nej till trevligheter med vänner och drog iväg på en löptur längs Mälaren.



Min plan är nu fram till december att köra lågpulsträning ( iallafall löpningen) typ maffetone-metoden. Låg puls och lite längre, för att bygga upp kroppen och bli stark.

Det gick så där med låg puls idag, de första 3.5 km låg pulsen mellan 157-177 bpm, bör ligga på en puls runt 143 bpm, och där hamnade jag de sista 4 km. Men det var tunga och på gränsen till mjölksyrefyllda vader och ben under nästan hela vägen.

Mina 2XU- tights är de skönaste tightsen jag någonsin ägt! Men sen om kompressionen har någon effekt har jag ingen aning!

5 kommentarer:

  1. Jag har sneglat lite på såna tights, men inte fått tummen ur. Däremot köpte jag ju kompressions-strumpor.
    Oavsett om de hjälper eller inte så är det skönt med lite "kramande"! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är verkligen sköna. Sitter på plats!

      Radera
  2. Hösten är helt fantastisk!

    SvaraRadera